نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3035
-
الف
+

راز ماندگاری خاطرات «زی زی گولو» از زبان «رضا فیاضی»

«رضا فیاضی» بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران از دلایل ماندگاری خاطرات «زی زی گولو» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «رضا فیاضی» بازیگر، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از دلایل ماندگاری برنامه ها و سریال های کودک و نوجوان در دهه 60 و70 خورشیدی هم چون «قصه های تا به تا» سخن گفت.

«رضا فیاضی» در خصوص زمان و چگونگی آغاز فعالیتش در تلویزیون ایران ، گفت : شروع همکاری من در تلویزیون با سریالی به نام «زاغچه کنجکاو» بود که ما در این مجموعه با آهنگسازان صاحب‌نامی مثل «بیژن کامکار»، «کمال طراوتی» و... همکاری می‌کردیم. 

«فیاضی» درباره این که چرا اکنون برنامه‌های کودک تلویزیون عمر چندانی در خاطره و ذهن کودکان امروزی پیدا نمی‌کنند و زود فراموش می‌شوند ، گفت: در این چند سال اخیر مشخص شد که فقط در دو دهه ۶۰ و ۷۰ تلویزیون از لحاظ تولید برنامه‌های کودک پرقدرت ظاهر شده بود و هنوز هم در یاد و خاطره مردم برجای مانده است.

وی در پیوند با همین موضوع با اشاره به این که طفل های امروزی هیچ خاطره ای با برنامه های کودک و نوجوان برایشان به وجود نمی آید ، به افکار نیوز گفت : با این همه جالب است که «زی‌زی گولو» هیچوقت فراموش نمی‌شود؛ به دلیل اینکه یک کار خلاقانه بود و دارای یک حس خاص و فانتزی بود. 

وی در ادامه نیز افزود : تا زمانی که دلسوزی نباشد، تولید برنامه‌های کودک مثل سابق نمی‌شود. ما آدم‌های بزرگی مثل «مرضیه برومند»، «رضا بابک» و بسیاری دیگر را داریم که کار کودک انجام می‌دادند اما اکنون در این عرصه فعال نیستند. 

«رضا فیاضی» که متولد 15سرطان(تیر) 1332 خورشیدی می باشد ، امروز 66 ساله شد.

وی اگرچه از دهه ۵۰ خورشیدی، بازیگری را در عرصه تیاتر ، تلویزیون و سینمای ایران را آغاز کرده و در ژانرهای گوناگون به ایفای نقش پرداخته است اما برای مخاطب عام، بیشتر با هنرنمایی‌اش در آثار کودک و نوجوان شناخته می‌شود.

«فیاضی» در سال ۱۳۵۴  خورشیدی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد. او با اجرای تیاتر در مکاتب کار خود را آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۵۵ خورشیدی در سریال «گلباران» به کارگردانی «رضا بابک» به ایفای نقش پرداخت. سپس در فلم «چریکه تارا» حضور پیدا کرد و در کنار بازیگری مدیریت صحنه را نیز عهده‌دار شد.

«فیاضی» پس از آن به فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی، نمایش عروسکی و کارهای رادیویی پرداخت و در چندین برنامه تلویزیونی به عنوان گرداننده حضور پیدا کرد.

سریال های «قصه های تا به تا» ، «دنیای شیرین» ، «مثل من مثل تو» و «روزگار قریب» با بازی «رضا فیاضی» از تلویزیون آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

گفتنی است که هم اکنون سریال «امروز و فردا» با نقش آفرینی وی از این شبکه تلویزیونی در حال نشر می باشد.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر